טרנדים בשיווק לקראת שנת 2020

109
רחלי רוזנברג 0 10-05-2020

7 טרנדים חמים בשיווק לקראת שנת 2020
עולם השיווק משתנה ומתעדכן כל הזמן, ריכזתי כאן 7 טרנדים חשובים בשיווק שילוו אותנו בשנת 2020, קריאה מהנה!
שופינג ברשת החברתית
המדיה חברתית הפכה זה מכבר לחלק אינטגראלי מהשיווק המקוון. אנחנו מכירים את כוחה של הרשת החברתית בהעלאת המודעות והאהדה למותג אבל מסתבר שגולשים ברשתות החברתיות ממש רוכשים מוצרים ברשתות החברתיות.
נתונים מראים ש 72% ממשתמשי אינסטגרם רכשו מוצר באפליקציה. וגם בסקר שנערך בקרב משתמשי פינטרסט נמצא כי 70% משתמשים בפינטרסט כדי למצוא מוצרים חדשים ומעניינים.
אז מה החידוש?
הפלטפורמות הבינו את הפוטנציאל ופיתחו כלים פרקטיים שמאפשרים למשתמשים לרכוש מהרשת החברתית בקלות. גם פייסבוק, גם אינסטגרם וגם פינטרס מציעים למשווקים דרכים ליצור פוסטים המאפשרים רכישה, מה שמקל על המשתמשים לבצע קניות ישירות מהפוסט.
בשנת 2020 פוסטים שמאפשרים רכישה ישירות מהפוסט יהפכו להיות יותר ויותר נפוצים.
אז תתכוננו לעשות שופינג בפוסטים.
 
 מציאות מדומה Vs. מציאות רבודה
בשנים האחרונות טכנולוגיות VR ו AR הפכו לפופולאריות והפכו להיות טרנדים מובילים בשיווק. רק נעשה סדר  טכנולוגיית VR (virtual reality) מאפשרת לאדם לחוות מציאות שונה מזו שהוא נמצא בה, באמצעות יצירת אשליה של החלפת הסביבה שהוא רואה, שומע או מרגיש לעומת זאת AR (Augmented Reality)  מאפשרת לשנות את המציאות הנראית לעין, מבלי להחליף אותה לגמרי. במילים אחרות, ניתן להוסיף מידע וירטואלי לסביבה הפיזית או למיקום מסוים במרחב.
בשנת 2020 המציאות הרבודה צפויה לעלות על טכנולוגית ה VR למרות שהיא הפופולאריות המוקדמת של ה VR.
כבר כיום חברות גדולות רבות עושות שימוש ב- AR. לאיקאה, למשל, יש אפליקציה המאפשרת למשתמשים לדמיין איך רהיט היה נראה בבית שלהם לפני ביצוע רכישה.

תוכן אינטראקטיבי
צרכנים ולקוחות שנכנסים לרשת מחפשים היום חוויות חדשות ומרגשות. הם רוצים להיות פעילים ולהגיב המשמעות היא שהמשווקים צריכים ליצור יותר אינטראקטיביות.
למה תוכן אינטראקטיבי טוב יותר?
> תוכן אינטראקטיבי שונה, חדש ומייצר בולטות.
> תוכן אינטראקטיבי יעיל יותר בשימור המבקרים בדף.
> תוכן אינטראקטיבי הוא יותר ויראלי וניתן לשיתוף, וכשמשתמשים חולקים תוכן זה כמובן עוזר להעלות את המודעות למותג.
במילים אחרות, תוכן אינטראקטיבי מרתק יותר. משתמשים נהנים ממנו יותר מתכנים אחרים.

שיווק מותאם אישית
שנת 2020 הולכת להיות שנת השיווק הפרסונלי. הצרכנים התעייפו מפרסומות כלליות שלא נוגעות להם, המשמעות היא שאמצעי פרסום מסורתיים שמכסים קהלים רחבים הופכים להיות פחות יעילים.
אז מה כן? שיווק מותאם אישית. צרכנים היום מעריכים פניה שמותאמת אליהם אישית. בסקר שנערך בקרב 1,000 אנשים 90% ציינו שהם מצאו כי ההתאמה האישית מושכת. ו 80% הודו כי יש סיכוי גבוה שהם יעדיפו חברה שהציעה להם חוויה בהתאמה אישית.
כיום האפשרויות לשיווק פרסונאלי הן רבות זה כמובן תלוי בניהול נכון של הדאטה, אבל הוכח שהצעות ערך ופניה פרסונאלית ממירות יותר מהצעות כלליות. מדובר פה בהזדמנות להתחבר לקהל בצורה משמעותית.

טרנדים שממשיכים אתנו לתוך שנת 2020:

שיווק באמצעות תוכן 
לא מדובר בטרנד חדש, במשך שנים, המשפט "התוכן הוא המלך" הפך להיות אקסיומה. בשנת 2020 זה ממשיך להיות נכון. תוכן באיכות גבוהה מאפשר למשווקים להראות את המומחיות שלהם ולתקשר עם הלקוחות שלהם ממקום של סמכות. מותגים וחברות שמספקות תוכן איכותי ללקוחות שלהם הופכים להיות אוטוריטה בתחומן, ומצליחים לייחס לעצמם ערכים של אמינות ומהימנות. התוכן השיווקי הוא מה שמנועי חיפוש מספקים למחפשים ברשת, ולכן בשנת 2020 חייבים להמשיך לייצר תוכן באיכות גבוהה.
 
תוכן וידאו
לקוחות מגיבים טוב לתכנים חזותיים, הווידאו הפך לכלי שיווקי דיגיטלי חשוב כבר בשנת 2019 והוא ימשיך להיות חשוב לשנת 2020 וכנראה מעבר לכך.
אנחנו כן נראה יותר ויותר סרטונים חיים. בממוצע, סרטונים חיים בפייסבוק לייב ובאינסטגרם לייב נצפים יותר ולמעשה שומרים על קהל הצופים פי שלוש יותר מסרטונים שהוקלטו. סרטוני לייב גם מייצרים יותר אינטראקציות. למעשה פי ששה מאשר סרטונים מסורתיים.

תשאפו למיקום אפס ב SERP
 בעבר עסקים שאפו להיות במקום הראשון בתוצאות החיפוש. היום המקום הראשון כבר לא רלוונטי. למעשה המיקום הראשון הפך להיות מיקום אפס. אותו קטע טקסט ממומן שמופיע מעל תוצאות החיפוש. הטקסט הזה בד"כ מספק מידע רלוונטי לשאילתה ופעמים רבות המשתמשים יראו רק אותה.
מיקום אפס (כלומר המודעה הראשונה) הפך להיות נחשק מאוד ואליו משווקים צריכים לשאוף.
 
 

0 תגובות
כתבו לנו תגובה
מאשר תצוגת התגובה באתר
הקודם חזרה לבלוג הבא
קטגוריות
שתפו
תודה על פניתכם
קיבלנו את פנייתכם! 
נשוב אלכם בהקדם
קובעים שיחה היום על העסק שלך
מאשר/ת קבלת דוא"ל
תודה על פניתכם
קיבלנו את פנייתכם! 
נשוב אלכם בהקדם
בין לקוחותינו